Monday, February 21, 2011

~new for this week~

Minggu baru...
semangat baru..
assignment and final project baru...
and aktiviti berjimba yang baru....

Wednesday, February 2, 2011

-:Balasan atas perbuatan:-

Aku rasa semua orang da taw kan tentang setiap apa yang berlaku tentu ada hikmahnya kan..
kadang2 kita tak la mengharap yang orang 2 akan dibalas sebegitu...
tapi Tuhan 2 Maha Adil lagi Bijaksana...
Dia tahu sape betul dan sape salah...
Pasti Dia akan tunjuk kan kebenaran dan hakikatnya...

Aku ada gak dengar pasal 1 jari menuding kearah orang,sedangkan 4 jari lagi menuding kearah kita sendiri...2 yang manusia kian tidak sedar..
Mereka lebih gemar berkata dahulu baru berfikir...
Tapi aku tidaklah mengata orang,sedangkan aku sendiri pun berbuat perkara yang sama kadang2.. itu la manusia sebab kita bukan Tuhan ataupun Malaikat..
kesalahan perlu ada tetapi perlu la berpatutan dan kena pada tempatnya...

Alhamdullilah...aku rasa aku semakin segar kini..
masa lampau aku mahu aku lupakan dan terus maju kehadapan...
Aku harap pejalanan aku lebih lancar dan aku dapat memilih sesuatu dengan lebih bijaksana...

Friday, January 28, 2011

~back to the previous~

Perlu tak aku meletakkan sesuatu lebih tinggi...
macam harapan...
kalo terlalu tinggi takot jatuh...
tapi kalo terlampau rendah takot tak sampai...
Ermmm..macam mana ni...
dari mana aku nak mula....

Kalo aku terus macam ni..
Mesti aku akan terus sendiri...
Aku sangat mengharapkan hidup aku kembali seperti dulu...

Nazy_ra: ingin kembali ke hidup yang bahagia n gembira ketika dulu.....

Wednesday, January 26, 2011

~Welcome Back~

This is my first post for this year 2011...
Lama sungguh aku tak update blog aku ni...
bukan malas tp lupa password...
Da byk rupanya yang berubah kat blogspot ni...
sampai2 aku keliru dgn application dia...
heheh...nmpk sgt da lama tak on blog ni kan...

tahun ni umpama kelahiran semula aku..
tahun lepas dgn byk dugaan yang harus aku lalui....
Aku hanya harapkan byk perkara baik yang bakal belaku kelak....
Tapi aku hanya manusia biasa kan...makhluk Allah...
Jadi mesti ada dugaan dalam hidup...
Dugaan 2 dtgnya dari DIA yang Maha Esa....
Semakin banyak dugaan kita,semakin dekat kita dengan nya..
itu hipotesis yang aku dapat bagi...

Nazy_ra: Dugaan 2 umpama 1 peringatan untuk kita supaya terus mengingati-Nya..Semua tahun ni kita diberikan rahmat dari-Nya....